niedziela, 23 lutego 2014

Mężczyzna na krańcu świata - czyli Grzegorz Gawlik opowie o Azji i Australii

Podczas II-go dnia Festiwalu Podróżniczego "Okno na Świat wystąpi podróżnik, alpinista, dziennikarz i fotograf w jednym - Grzegorz Gawlik.




Opowie o swojej ostatniej wyprawie, którą odbył w 2013 roku. Objęła ona 8 państw Azji Południowo-Wschodniej oraz Australię. Grzegorz opisuje swoją wyprawę na blogu pisząc: 

"Wędrowałem samotnie z plecakiem i namiotem, przemierzyłem ponad 50 tysięcy kilometrów, przywiozłem 228GB zdjęć i filmów, jak również niezliczoną ilość wspomnień. Zdobyłem około 20 aktywnych wulkanów od wysokości ok. 350 do 3805m n.p.m. w tym tak słynne jak Pinatubo, Krakatau, Toba czy Merapi. Zdobyłem kilka wulkanów uważanych za jedne z najaktywniejszych na świecie jak Lokon i Soputan oraz najgroźniejszych na świecie, np. Tambora i Semeru. 



Na wyspie Borneo zdobyłem najwyższy szczyt Azji Południowo-Wschodniej - Kinabalu 4095m i zaprzyjaźniłem się z orangutanami. Natomiast w Australii spotkałem się oko w oko z najgroźniejszymi krokodylami świata: różańcowymi zwanymi też słonowodnymi. 

Nie mają naturalnych wrogów, wypływają w morze, największe osobniki mają do 7 m długości i 1,5 tony wagi. Przemierzałem największy australijski park narodowy: Kakadu i zapoznałem się z kultura Aborygenów. Odwiedziłem ponad 20 wysp, kilkanaście mórz. 



Jadłem krokodyle, węże, kangury, lamy, zarodki kaczki, skorpiony, żaby czy słynne duriany - śmierdzące owoce. Podziwiałem jedne z najpiękniejszych raf koralowych niedaleko wyspy Sulawesi i wspaniałe tropikalne lasy. Czterokrotnie przekroczyłem równik. Mógłbym tak jeszcze długo. To było bardzo intensywne 110 dni, rozpisane w bardzo szczegółowym planie".



Już dziś zapraszamy na niezapomniane popołudnie i wieczór z Grzegorzem Gawlikiem 
3 kwietnia 2014r. do Bytomskiego Centrum Kultury!

Zdjęcia: Grzegorz Gawlik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz